Hidup Islam,Hidup Melayu,Hidup Malaysia



jauh perjalanan luas pemandangan (versi ke-2)

Posted by Mr. Ben Sunday, December 27, 2009

Dah-dah ko ingat lalu tol bukit beruntung tu untung sangat la..pangkah tam secara kejam dan tidak mempunyai hati di perut..aku hanya menundukkan muka aku yang hensem..ye la aku kan saving takkan la nak ikut tol sungai buluh..mahal la skit..jawabku dengan nada seperti berbisik...ahh ko memang cakap lepas zohor nak gerak..last2 dekat asar baru nak gerak..abis aku lewat sampai rumah..ye la aku kan cakap lepas zohor boley pukul 1,2,3 mahupun 4 balasku masih lagi dalam keadaan seperti berbisik.. marah tam akhirnya dibendung apabila kami bergerak meninggalkan kawasan stesen keretapi Rawang itu

ini gambar stesen keretapi mane ntah aku pun tak sure sangat

sebenarnya tam a.k.a izham kamil tidak pernah melalui jalan yang aku gune untuk balik ke pahang..tam biasa gune jalan exit kat sungai buloh..(die biase gune ke..?) jadi beliau terpaksa mengekori kereta aku untuk pulang ke pahang menggunakan jalan yang lain..dah stop cerita bab jalan..bukannye nak jadi drebar lori pun..kami melalui jalan agak sibuk dekat bandar baru selayang yang meyusur ke batu caves..keadaan pemandu-pemandu kereta yang agak biadab membuatkan aku lebih berhati-hati (lebih drpd biasa) maklumlah jalan key ell bahaya skit..tu pun tak masuk lagi bandar key ell..

perjalanan kami diteruskan sehingga kami masuk ke lebuh raya pantai timur..cahaya bergemerlapan di dalam kepalaku pada waktu itu..sinar-sinar kebahagiaan (bukan sinar harian ataupun sinaran pasport kegemilangan) bekerdipan di dalam sanubariku kerana "pahang here i come babeh..!"hahaha...sape tak rindu kat kampung woo...kepala ku dah ngantuk sebenarnya waktu tu..seb baik la kakak aku tu pandai jugak bawak kete..aku dan dia(tam) saling kejar mengejar di kaki genting highland sambil berbalas-balas msg

tam: ko kat mane weyh
aku: aku depan ko ahhh
tam: hahah takpe nanti aku keja ko balik..
aku: keja la keja la keja la (metafora drpd penulis)

dan sewaktu kami berpisah di petronas karak aku tak berhenti pun teman tam hehe..sebenarnya aku conpius..aku ambil jalan side kat belah kanan skali so nak kona masuk simpang petronas dah tak sempat..jadi convoi kami berakhir disitu..

kereta ketika tam memotong

pemandu berhemah(sangat berhemah)


lori yg last post patut mencontohi lori ini

awas ye adik2 kenderaan lebar

and last but not least..dulu saya pakai ex-5 sekarang saya pakai 5-series






ps*kepada tam dan semua yang rase die terlibat, cerita ini mengandungi unsur metafora dan perumpamaan lebih kurang yang agak kronik..jadi stay cool... =)


0 comments

Post a Comment

klik play bro

Saff one-nur di hati.MP3

This mp3 found @ weblagu.com
Selamat Datang ke Blog Saya Yang Biasa-Biasa Nie :)