Hidup Islam,Hidup Melayu,Hidup Malaysia



jauh perjalanan luas pemandangan(balik arituh)

Posted by Mr. Ben Sunday, December 27, 2009

Pada 27 aribulan nov yang lalu aku telah pulang ke halaman rumahku di kuantan pahang, perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 6 jam (membawa dengan slow) itu dihiasi dengan pelbagai peristiwa yang mewarnai hari pulangku. tam yang juga membawa kereta sama seperti ku iaitu perodua kancil memecut slow pada kelajuan 90kmh/jam kerana dikhuatiri ade polis-polis yang menangkap gambar kelakuan kami..memang tak dapat disangkal lagi naluri lelaki seperti tam itu memang buas..walaupun sudah diingati oleh bapaknya (tam anak bapak) beliau tetap memecut secara mengkerbau buta yang selalu berkeliaran di tepi jalan sebelum tiba di tronoh..sungguh degil budak tam nie..kami tiba di tol bukit beruntung pada waktu lewat petang.

Pada waktu itu pekerja-pekerja daripada kilang perodua sedang berlumba-lumba ke rumah masing-masing kerana mendapat berita yang rumah mereka sudah berlari meninggalkan mereka. berita yang disampaikan itu menyebabkan jalan menjadi sesak sehingga ada yang menggunakan alternatif lain. Sejurus selepas itu aku dan tam pergi menunaikan solat di mana ek aku pun dah lupe..ade la masjid ke surau area2 situ..kemudian kami menuju ke stesen keretapi rawang..disana aku diyakinkan oleh kakak ku untuk tiba di stesen rawang pada pukul 5pm tetapi oleh kerana driver train itu cirit-birit agaknya menyebab train terpaksa ditunda sehingga menyebabkan kekusutan dan kesibukan di key ell sentral. akhirya kakak ku tiba juga di stesen keretapi rawang dalam agak-agak pukul lapan. tam yang daripada tadi dimarahi oleh ayah die kini sedang "panas" kerana aku dan kakak ku singgah pulak makan..menambahkan lagi masa untuk tam pulang ke rumah...at last lepas makan kitorang pun bergerak la...dan aku berpisah dengan tam dekat petronas karak heheh korang tau kan kalo penah pegi la..

Pada pendapat aku perjalanan yang memenatkan itu sangat best wacakaplu hahaha..dibawah ini ade la skit gambar-gambar yang sempat diambil waktu driving hehe. Bersambung.....


kereta tam kancil yang ade cermin belakang ganas tu

saje je tangkap gambar signboard


bahaya betul la lori bawak batu nie...takut aku..

2 comments

  1. daun kesum Says:
  2. bes blik kg

     
  3. Mr. Ben Says:
  4. sgt bes r..
    hehe tp skrg dah ade kat u..

     

Post a Comment

klik play bro

Saff one-nur di hati.MP3

This mp3 found @ weblagu.com
Selamat Datang ke Blog Saya Yang Biasa-Biasa Nie :)